Wij zijn te gast bij de klanten van onze klanten
“Overal waar wij niet kunnen komen met onze eigen vrachtwagens doet Paul Beemster dat voor ons.” Dat was wat Nijssen junior tegen de schrijver had gezegd. Dus die schrijver dacht; “Die Beemster dat is één of ander éénpittertje die heel handig overal tussendoor rijdt.”
Dat had die schrijver dan niet helemaal goed begrepen. Want Beemster Logistiek is een forse en zeer professionele logistieke dienstverlener. Sinds anderhalf jaar staat er in Zwaag een fonkelnieuwe accommodatie waar je goed aan afziet dat dit bedrijf haar mannetje staat. Met een warehouse voor 6000 pallets en crossdocks, een parkeerterrein voor 30 vrachtwagencombinaties en 25 eigen auto’s is Beemster helemaal up to date. Sinds een jaar of zeven neemt het bedrijf alle ritten op Zuid-Duitsland voor Nijssen junior uit handen. Elke dag wordt er intensief geschakeld met de planners van Nijssen om de verse snijbloemen richting Stuttgart te vervoeren. “Wij zijn daar flexibel in omdat we zelf ook veel op Zuid- Duitsland rijden. Daardoor kunnen we heel makkelijk schuiven. We hebben namelijk ook klanten die wat ruimer plannen zodat er altijd wel een plekje over is voor Nijssen.” Beemster is als logistieke dienstverlener specialist in bloementeelt. De wagens rijden af en aan van de veiling. Iedere dag op weg naar bijvoorbeeld supermarktcentrales waar de ladingen worden gesorteerd en uitgereden naar supermarkten op winkelnivo. Overigens is het bedrijf ook actief in Scandinavië en met levensmiddelen. Beemster is lovend over de samenwerking met Nijssen. “We spreken dezelfde taal en hanteren dezelfde normen en waarden. Wij voelen ons te gast bij de klanten van onze klanten. Nette chauffeurs met nette omgangsvormen. De basis van de logistieke dienstverlening is vertrouwen. Je rijdt tenslotte met de producten van de klant van je klanten. Van sommige bedrijven in München hebben wij gewoon de sleutel, daar kunnen we in en uit wanneer we maar willen. Dat zegt wel iets natuurlijk.” Hij roemt de open sfeer tussen Nijssen en Beemster. “Dat contact is heel goed. Was dat niet zo dan zou ik het ook zeggen. Wij streven ernaar, en ik denk dat dat lukt, om ons werk voor Nijssen zo goed te doen dat hun klanten er weer klanten bij krijgen. Beemster is het verlengstuk van Nijssen, zo moet je dat zien. Nijssen is echt een oud familiebedrijf. Een grote jongen die nooit naast zijn schoenen loopt. Net als ik werkt de directeur Erik- Jaap Kroone gewoon mee. Dat is niet iemand die met een sigaar in zijn mond uit het raam zit te kijken. Echt een familiebedrijf dat iedere dag strijdt voor het beste resultaat. Harde werkers en nette jongens. Ze hebben veel goodwill in de markt.”