Artikelen
Schermafbeelding 2023-03-28 om 10.17.47
Fabian Dolman Thermen Bussloo, Berendonck, Soesterberg en Bad Nieuweschans

Stap in een andere wereld dichtbij huis

Govert Lagrouw | 28-03-2023

Dick Hoogendoorn en Fabian Dolman zijn geestverwanten. Beide ondernemers maakten mee wat de impact is van brand in je onderneming. In maart 2013 brak er brand uit in Dolman’s hotel van zijn pas geopende hotel Thermen Bussloo. “Het hele hotel hebben we gestript en helemaal opnieuw ingericht in negen weken tijd.“ Een huzarenklusje waar volgens Dolman de firma Hoogendoorn een geweldige prestatie leverde.

De hele inrichting, alle kamers, meubels, balie, lobby en entree ondergingen in twee maanden een metamorfose. Van zwartgeblakerd naar high end luxe. “Wat ik heel erg merk bij Hoogendoorn is het familiegevoel. Iedereen die daar werkt heeft dezelfde attitude. De mensen die daar werken hebben volgens mij het gevoel dat het hun eigen bedrijf is. Dan kun je bergen verzetten. Dan ben je voor ons een partner voor het leven. Hun uitvoerder, Gilbert, komt op je over alsof hij een zoon van Dick is. Later begreep ik pas dat dat helemaal niet zo is.” Dolman maakt zelf ook deel uit van een familiebedrijf. Een hartverwarmende wellnessfamilie. Quality wellnessresorts in Bussloo, Soesterberg, Berendonck en Bad Nieuweschans. Verschillende resorts die allemaal één ding gemeen hebben: Quality met een grote Q. In 2006 openden Fabian zijn ouders hun eerste wellnessresort Thermen Bussloo vlakbij Apeldoorn. In 2010 stapte Fabian in het familiebedrijf met de ambitie om een tweede wellnessresorts te starten in Wijchen. Inmiddels is hij vier resorts verder. Quality resorts staat bij hem voor een familiebedrijf met passie, ondernemerschap, spiritualiteit, innovatie en continuïteit. “Sinds 2006 hebben we vele verbouwingen achter de rug en die zijn merendeels door Hoogendoorn uitgevoerd. Complete keukens, beautycentra, kantoren, meubels, hotelkamers, restaurants en interieur.” Hij geeft hoog op van de unieke combinatie die volgens hem de Werkendammers zo sterk maakt. Ambachtelijke verfijning en het vermogen om grootschalige werken in korte tijd aan te kunnen. “Er zijn wel meer interieurbouwers die iets moois kunnen maken, maar deze combi kom je zelden tegen. Veel bedrijven zouden bezwijken onder de druk die wij opleggen. Maar zij niet! Als ze even door moeten trekken zijn ze op hun best. Niet lullen maar poetsen. En wat ik ook heel belangrijk vind: ze luisteren heel goed. Komen altijd met oplossingen. Net als wij.” Het enthousiasme over de resorts van Dolman komt overduidelijk naar voren. Aan één stuk door praat hij over de factor Beleving. High end. Hier is het leven te mooi voor middelmatigheid. Neem hun saunatheater. Iedereen in de branche verklaarde hem voor gek. Inmiddels is het idee wereldwijd gekopieerd in Noorwegen, Canada en Japan. 150 gasten in een cabine die genieten van videowalls, inventief geluid en licht en wappersessies. Waaibomenhout? Nooit. De norm is massief eiken voor een superstoere en natuurlijke uitstraling. Of wat te denken van een sprookjesachtige aankleding als in Thermen Berendonck met 1000 en 1 nacht. “Daar zijn we zelf voor naar India en Marokko gereisd om echte, authentieke materialen te zoeken. In combinatie met een modern resort ontstaat zo een unieke setting.” Wellbeing, high end en Quality. Engelse termen om het unieke karakter kracht bij te zetten van de wellnessresorts die de familie Dolman in Nederland aandurfde. Allure en elan. De inspiratie voor de resorts namen de Dolmans mee van reizen over de hele wereld. Een wereld aan wellness. Stap in de weldadige Russische Banja sauna, de Azië sauna óf de traditionele Finse sauna. Ook in de restaurants straalt het een en al luxe uit. Zoals in Soesterberg waar het thema Natuur is. Waan je in een echte Mexicaanse cenote bij Thermen Bussloo. Proef de smaken van over de hele wereld in toprestaurants én verwen jezelf met een oosterse Hamam behandeling, Rasul beleving of Ayurvedische massage. Hier ben je voor even ver van huis én voel je je helemaal thuis. Krijg de rust die je nodig hebt en de aandacht die je verdient. Doe nieuwe, positieve energie op, hou het vast en neem het met je mee naar huis. Dát is grenzeloos genieten.

Klik hier voor het hele magazine
Bedrijven die door ons een kosteloos magazine over hun familiebedrijf lieten maken
aswa logo
makso logo
van diessen logo
reyrink-logo
kwerreveld_60jaar
logo-homekeukens
Logo-alka
logo CSB
logo_large
downloads
0
SPECIALIST
logo
logo (1)
downloads (1)
vandertol
downloads (2)
16028_600_600
Middelkoop_logo_CMYK_woord
Hepro
vh5Inkhy_400x400
5aaa98edac7ac00014d0985b_logo
adv-blijleven
dijkwaard-logo
164144912_133796172079173_3969166912360630564_n
Schermafbeelding 2023-01-10 om 11.34.55
303047458_509281411203502_8088099599323166203_n
305582695_501864128613792_5465790714946096837_n
download (4)
download (3)
f-hans-lubrecht-internationaal-transport-b-v-logo
download (2)
images
ly0m8gacr59pumtp2yqj
maxresdefault
logo-231
logo-van-duuren
download
adantra_logo
Bouw-totaal-emmeloord-300
aswa_keukens_dordrecht
cropped-cropped-Logo-groenenboom-bv-300x59
abbink
ast_holland
c_groenenboom
gubbels_bedrijven
das_keukens
csb_installatietechniek
homekeukens
inco_alkmaar
janssen_group
jansen_terborg
jansma_burdaard
logo-header
kwetters
logo-reyrink-groep-retina
makso_assemblage
middelkoop_culemborg
keukencentrum_berkers
n_van_duin
p.bos_veevoeders
stessen_service
tinnemans_keukens
van_der_tol
wed-de-bruyn-en-zn-bv_LT-rgb
van_diessen_keukens
weever_groep
wulro
zwammerdamgroep
WVC_WVI
diepeveen_keukens