Artikelen
KOGROS _066
Kogros-man Pierre Huijnen over klantrelatie met Bakker Tegels & Badkamers

Partnerschap is als een goed huwelijk

Govert Lagrouw | 08-09-2024

Een blik op de stijlvolle website van www.kogros.nl zegt eigenlijk al genoeg. Geen geschreeuw maar warme interieurfoto’s en in witte achtergrond subtiel vormgegeven teksten. Je proeft gelijk; dit is geen dozenschuiver maar een kwaliteitsaanbieder.

Salesman Pierre Huijnen is al 27 jaar een van de boegbeelden van deze keramische tegelgroothandel. In die periode is Pierre ook kind aan huis bij Bakker. “Ups en downs meegemaakt, maar elkaar nooit losgelaten. Het is als in een goed huwelijk, je moet kunnen geven en nemen. Sjoerd Bakker is heel goed met zijn tijd meegegaan. Onder zijn ouders was Bakker vooral groot in vloeren. Dat zijn ze nog steeds, maar met complete badkamers zijn ze nu ook toonaangevend. Dat is echt wel zijn eigen verdienste.”

Een breed aanbod van tegels

Pierre legt uit dat je als klant bij Bakker kunt kiezen uit een totaalassortiment tegels voor vloer en wand. “Bakker voert ons totale programma. Dat wil zeggen van relatief goedkoop met het merk Cerkoni tot en met de absolute top met het merk Porcelanosa. Die laatste mag je toch wel de Audi of Mercedes van de tegelwereld noemen,” aldus Pierre. “Maar merken als Tile Stories of Terratinta zijn ook heel erg gewild.”

Ontwikkelingen in de tegelwereld

Als je overigens met Pierre even doorpraat over tegels is hij niet meer te stoppen. Enthousiast: “De ontwikkelingen zijn nu zover dat je keramische tegels qua uiterlijk niet meer kunt onderscheiden van natuursteen.”

Kleurentrends van keramische tegels

Hippe kleuren zijn volgens hem de wat warmere tinten zoals beige en zandkleur. Maar alles komt voor. Ook mosgroen, felgekleurd of elke andere stijl die je verkiest. Groot voordeel van keramisch is dat je de tegels gemakkelijk kunt schoonmaken en dat de tegels zo hard zijn dat ze geen druppels wijn of koffie absorberen. “Je veegt het er zo weer af.” Zowel in de woonkamer als in de badkamer zie je volgens hem een duidelijke hang naar groot formaat tegels met een minimale voeg. “Ideaal om schoon te houden want er kruipt geen vuil meer tussen de voegen.”

Familiebedrijven en korte lijnen

Net als Bakker is Kogros ook een familiebedrijf. Volgens Pierre heeft dat zo zijn voordelen. “Zowel bij hun als bij ons zijn de lijnen kort. Dat werkt wel zo prettig. We kennen elkaar en luisteren naar elkaar. Als Sjoerd veel vraag krijgt naar paarse tegels, ik noem maar wat, gaan wij in de fabriek kijken of we die kunnen maken. Daar profiteren we allebei van, en de klant heeft er ook baat bij. Daar draait het uiteindelijk om.” ■

Klik hier voor het hele magazine
Bedrijven die door ons een kosteloos magazine over hun familiebedrijf lieten maken
aswa logo
makso logo
van diessen logo
reyrink-logo
kwerreveld_60jaar
logo-homekeukens
Logo-alka
logo CSB
logo_large
downloads
0
SPECIALIST
logo
logo (1)
downloads (1)
vandertol
downloads (2)
16028_600_600
Middelkoop_logo_CMYK_woord
Hepro
vh5Inkhy_400x400
5aaa98edac7ac00014d0985b_logo
adv-blijleven
dijkwaard-logo
164144912_133796172079173_3969166912360630564_n
Schermafbeelding 2023-01-10 om 11.34.55
303047458_509281411203502_8088099599323166203_n
305582695_501864128613792_5465790714946096837_n
download (4)
download (3)
f-hans-lubrecht-internationaal-transport-b-v-logo
download (2)
images
ly0m8gacr59pumtp2yqj
maxresdefault
logo-231
logo-van-duuren
download
adantra_logo
Bouw-totaal-emmeloord-300
aswa_keukens_dordrecht
cropped-cropped-Logo-groenenboom-bv-300x59
abbink
ast_holland
c_groenenboom
gubbels_bedrijven
das_keukens
csb_installatietechniek
homekeukens
inco_alkmaar
janssen_group
jansen_terborg
jansma_burdaard
logo-header
kwetters
logo-reyrink-groep-retina
makso_assemblage
middelkoop_culemborg
keukencentrum_berkers
n_van_duin
p.bos_veevoeders
stessen_service
tinnemans_keukens
van_der_tol
wed-de-bruyn-en-zn-bv_LT-rgb
van_diessen_keukens
weever_groep
wulro
zwammerdamgroep
WVC_WVI
diepeveen_keukens