ONDERZOEK TOONT AAN: BEDRIJVEN HEBBEN BAAT BIJ HET PROFILEREN ALS FAMILIEBEDRIJF
In een recente *studie over ‘marketing en het familiebedrijf’ is aangetoond dat bedrijven er voordelen van ondervinden als zij hun om hun bedrijf echt als familiebedrijf profileren. Het blijkt dat zowel direct doelgroepen (klanten) als indirecte doelgroepen (stakeholders, medewerkers, leveranciers, financiers) familiebedrijven associëren met positieve waarden als betrouwbaar, degelijk, lange termijn, passie en betrokkenheid. Een groot gedeelte van de huidige familiebedrijven lijkt vaak nog wat schuchter om hiermee te ‘koop te lopen’. Een beetje een gemiste kans omdat deze waarden intrinsiek tot het bedrijf behoren. De onderzoekers adviseren dan ook ten zeerste om als familiebedrijf je marketing te verbeteren door het zijn van een familiebedrijf duidelijk uit te dragen.
*Het onderzoek onder leiding van prof.dr. Roberto Flören werd uitgevoerd in samenwerking met Baker Tilly Berk, ING, NPM Capital en Nyenrode Business Universiteit
Bron: http://www.nyenrode.nl/…/Entrepreneursh…/CE/Familiebedrijven