Artikelen
tafelgesprek
Driemanschap aan het roer

Historie & DNA

Govert Lagrouw | 14-05-2024

Een nieuw tijdperk begon bij BEGE toen Coen Paulides (33, algemeen directeur), Alex van den Berg (47, commercieel directeur) en Marcel Biesma (52, operationeel directeur) de bedrijfsleiding overnamen van Gerard Paulides. Wat op het eerste gezicht een ongebruikelijke zet lijkt, blijkt een goed geoliede machine van samenwerking en leiderschap. Met meer dan 35 jaar gezamenlijke ervaring binnen alle disciplines, vormt het trio de krachtige aandrijving om BEGE en haar klanten naar een nog hoger niveau te tillen.

Samenwerking als kern

Vanaf januari 2023 namen de heren de teugels over. Een overdracht die voor sommigen als een verrassing kwam, maar voor de topmannen van BEGE een welkome uitdaging was. De directeuren, met elk hun eigen achtergrond en expertise, vormen een symbiotisch leiderschapstrio. Coen, de man van algemene zaken, Alex, de verkoper en Marcel, verantwoordelijk voor de operationele kant, vullen elkaar aan. De kracht zit in hun gezamenlijke visie, zoals Coen het stelt: “We zijn wel met zijn drieën, maar trekken altijd één lijn.”

Bedrijfscultuur en continuïteit

In gesprek met Coen, Alex en Marcel wordt duidelijk dat BEGE niet alleen draait om technische innovaties en productie. De bedrijfscultuur, met een familiaire sfeer op alle afdelingen, onderscheidt BEGE. Coen deelt zijn inzichten in het DNA van BEGE: “Wij streven naar continuïteit voor de onderneming én voor onze klanten. Dat zie je aan onze grote voorraad, maar ook als het even minder gaat. Dan zetten we met elkaar een tandje bij om ervoor te zorgen dat iedereen weer door kan gaan.” Marcel benadrukt de betrokkenheid bij medewerkers: “We onderscheiden ons in de menselijke maat en goed werkgeverschap; we staan voor een veilige werkomgeving. Daarnaast gaan wij graag mee met de huidige tijd en daar horen facetten bij als ouderschapsverlof, parttime contracten en deels thuiswerken.”

Maatschappelijke verantwoordelijkheid en duurzaamheid

Naast de interne dynamiek is die nieuwe directe zich bewust van haar maatschappelijke verantwoordelijkheid. Het bedrijf streeft naar duurzaamheid en heeft concrete stappen gezet. Variërend van zonnepanelen op het dak tot energiezuinige klimaatbeheersing in alle ruimtes. Maar ook in het productaanbod neemt BEGE haar verantwoordelijkheid. Coen licht toe: “Op productniveau verbruiken onze motorreductoren steeds minder energie. Dat is echt een hot item.”

Toekomstplannen en innovatie

De focus voor de komende jaren is om BEGE zo vroeg mogelijk bij de ontwikkeling van projecten te laten betrekken. Met een naadloze samenwerking tussen de verkoop- en engineeringsafdeling kan het bedrijf specifieke oplossingen ontwikkelen, met automatisering, engineering en klantspecifieke oplossingen als speerpunt.

Coen benadrukt de cruciale rol van actief, probleemoplossend werken en stelt dat ze nog intensiever en eerder met de klant aan tafel willen zitten. Alex voegt hieraan toe: “Dit heeft ook grote implicaties voor ons verkoopteam, omdat iedere klant verschillende behoeften heeft. Onze mensen zijn zowel technisch als commercieel en kunnen de wensen van elke klant omzetten in een specifieke oplossing, wat precies is waar we in uitblinken.”

Bovendien ligt er een sterke nadruk op innovatie bij BEGE, waarbij de ontwikkeling van vooruitstrevende producten zoals de MIG flensencoder een prominent voorbeeld is. Het bedrijf combineert en innoveert op slimme wijze bestaande technologieën en levert geïntegreerd technisch maatwerk om het aandrijfproces te optimaliseren. Deze innovatieve aandrijf- en besturingsoplossingen vormen een essentieel onderdeel van hun streven naar continue vooruitgang en technologisch leiderschap.

Als vierde speerpunt staat wereldwijde expansie hoog op de agenda. Coen illustreert dit treffend: “Mijn opa werkte op regionaal niveau in Den Haag, mijn vader op een meer internationaal niveau in de Benelux en wij breiden onze invloed steeds verder uit op wereldwijd niveau. Er liggen zoveel kansen.”

Met het krachtige driemanschap van Coen, Alex en Marcel heeft BEGE niet alleen een nieuw tijdperk ingeluid, maar ook een veelbelovende toekomst gevormd. De gezamenlijke visie op samenwerking, persoonlijke betrokkenheid en duurzaamheid weerspiegelt de kernwaarden van BEGE. Door zich te richten op intensievere klantrelaties, innovatie en wereldwijde uitbreiding, staat het bedrijf voor een periode van dynamische ontwikkeling, waarbij kansen benut worden en duurzame groei hand in hand gaat met continuïteit.

Bedrijven die door ons een kosteloos magazine over hun familiebedrijf lieten maken
aswa logo
makso logo
van diessen logo
reyrink-logo
kwerreveld_60jaar
logo-homekeukens
Logo-alka
logo CSB
logo_large
downloads
0
SPECIALIST
logo
logo (1)
downloads (1)
vandertol
downloads (2)
16028_600_600
Middelkoop_logo_CMYK_woord
Hepro
vh5Inkhy_400x400
5aaa98edac7ac00014d0985b_logo
adv-blijleven
dijkwaard-logo
164144912_133796172079173_3969166912360630564_n
Schermafbeelding 2023-01-10 om 11.34.55
303047458_509281411203502_8088099599323166203_n
305582695_501864128613792_5465790714946096837_n
download (4)
download (3)
f-hans-lubrecht-internationaal-transport-b-v-logo
download (2)
images
ly0m8gacr59pumtp2yqj
maxresdefault
logo-231
logo-van-duuren
download
adantra_logo
Bouw-totaal-emmeloord-300
aswa_keukens_dordrecht
cropped-cropped-Logo-groenenboom-bv-300x59
abbink
ast_holland
c_groenenboom
gubbels_bedrijven
das_keukens
csb_installatietechniek
homekeukens
inco_alkmaar
janssen_group
jansen_terborg
jansma_burdaard
logo-header
kwetters
logo-reyrink-groep-retina
makso_assemblage
middelkoop_culemborg
keukencentrum_berkers
n_van_duin
p.bos_veevoeders
stessen_service
tinnemans_keukens
van_der_tol
wed-de-bruyn-en-zn-bv_LT-rgb
van_diessen_keukens
weever_groep
wulro
zwammerdamgroep
WVC_WVI
diepeveen_keukens